Eğitim Etkinlikinlikleri;
1- Olumlu-olumsuz şemsiyeler
görsel olarak çocuklara istismarın ne olduğu,bu durum da ne yapacakları,nereyi arayacakları ve nasıl davranması gerektiği konusunda bilgilendirme yapıldı.
2-Hikaye(Eylül’ün Hikayesi)
Kukla yöntemiyle çocuklara istismara uğramış çocuğun neler yaşadığı,ne yapması gerektiği hikayeleştirilerek ifade edildi.
3-Her evde Farklı Yaşam Var
Soru cevap ve görsele dayalı olarak çocuklara mutlu aile ile mutsuz aile arasındaki farklar ve bu ailelerde bulunan çocukların duygu değişimleri hissettirildi.
4-Oyun ile çocuk istismarını değerlendirilme
Örnek olay yöntemi ile çocuğun başına gelmiş olaylara göre yaşadığı duygular aşama aşama değerlendirildi.
5-Resim Yorumlama
Görsel çalışmalar ile çocuk hakları konusunda bilgilendirme yapıldı.Her çocuğun okula gitme mutlu yaşama oyun oynama dinlenme hakkı olduğu görsel çalışmalarla desteklendi.,
6-Üç boyutlu hikaye çalışması
Üç boyutlu hazırlanmış hikaye kitabı ile hikayelendirilmiş bir olay üzerinden mutlu aile şeması oluşturuldu.
7-Sağlıklı Beslenme Labirenti
Beslenme yöntemleri hakkında sorular soruldu.Alınan cevaplar ile labirente başlanıp sağlı besinlerin seçilmesiyle labirent de yol alındı.
8- Çocuk Hakları
Soru cevap yöntemi ile çocuk hakları konusunda çocukların bilgileri ölçüldü.Çocuk hakları ile ilgili mesajlar içeren kalemler ve bileklikler dağıtıldı.
9-Farklı Yaşamlar Maketi
Üç farklı maket ,maketlerin karşısında ayna ile çocukların kendilerini görmeleri sağlandı.Çocuklara bulunduğu durum ile ilgili sorular soruldu.Verilen cevaplara göre çocuklara olumlama yapıldı.